Wilco en Laura in Noorwegen

Wij zijn er (bijna) klaar voor!

Spelletjes, wasknijpers, tablet, opladers, ID-kaart, afwasbak, BBQ, whiskyglazen... En zo gaat ons lijstje nog wel even door. De kamer, zoldertrap en logeerkamer beginnen zich al aardig te vullen met stapels kleren, eten en andere benodigdheden. Gelukkig zit onze camper vol met lades en vakken want we nemen zoals gewoonlijk een berg spullen mee. Ons enige voordeel is dat we qua kleding maar rekening hoeven te houden met 1 weertype: Koud, in combinatie met regen. Dit zijn we gewend van vorig jaar dus geen probleem! Op sommige plaatsen langs onze route geven de voorspellingen toch nachttemperaturen aan die verdacht dicht bij het vriespunt liggen, maar dat hoort er nu eenmaal bij op de hoogvlaktes. Beide een nieuwe, dikke, opvallende jas (1x roze, 1x oranje, jaja) voor tijdens de wandeltochten en wij kunnen er tegenaan. Als we nog vaker gaan kan onze favoriete sportwinkel de Decathlon wel uitbreiden!

Vanavond worden de laatste papieren nog even snel geregeld. Een reisverzekering die we hopelijk niet nodig hebben, evenals de visvergunning voor Wilco. In zout water vissen is voor iedereen gratis in Noorwegen. Maar als je ook je geluk wilt beproeven in meertjes en rivieren voor een lekkere forel of zalm op je barbecue moet je dokken voor een heuse Kvittering Fiskeravgift (http://fiskeravgift.miljodirektoratet.no/). Ook ter plekke heb je soms een extra vergunning nodig maar die laten we lekker zitten.

Ondertussen hebben we ook bericht van Eddy, de eigenaar van de camper. Hij is terug uit Ijsland, de camper bijna. Deze wordt morgen in Rotterdam afgeleverd, even langs de garage en hij is klaar om opgehaald te worden. Wij zijn er ook klaar voor!

Inge Rozendom

Morgenvroeg nog even naar de rommelmarkt een paar boeken scoren en hoppa bagage compleet.