Wilco en Laura in Noorwegen

Zondag 31 juli - Rust in Rjukan

Vanochtend worden we wakker op de camping in Milan (net voor Rjukan). Wilco is al vroeg wakker terwijl we zouden uitslapen. Laura dommelt nog wat en Wilco typt vast wat aan ons reisblog. Om 9.30 uur is Laura ook uit de veren en worden eerst lekker de haartjes gewassen en tandjes gepoetst. Daarna is het de beurt aan Wilco terwijl Laura de tafel dekt. We ontbijten heerlijk buiten in het zonnetje en worden af en toe geplaagd door wat wespen maar de muggen van gisteravond zijn verdwenen. Laura vind de camper bij nader inzien toch nog niet zo tactisch ingepakt en reorganiseert nog even wat kastjes. Daarna zijn we klaar voor vertrek. Eerst nog even van de felbegeerde wifi van de receptie gebruik maken en dan rijden we richting de Gaustatoppen. We willen nog even pinnen maar kunnen helaas geen bank vinden. Na wat navragen is deze gevonden en met een goed gevulde portemonnee gaan we verder. Eenmaal boven bij de Gaustatoppen wemelt het van de mensen en auto's. Vorig jaar zagen we bijna niemand en we denken dat de Noren nog vakantie hebben. We zijn allebei kapot en zoeken iets verderop een mooi plekje (zie foto die we zsm uploaden als de internetverbinding het toe laat in the middle of nowhere). Hier hebben we bijna net zoveel uitzicht als bovenop. Rust, lezen, koffie drinken, koekje eten, genieten! De zon verdwijnt helaas snel en maakt plaats voor donkere wolken inclusief hagel en regen. Voordat we het weten regent het ook naar binnen via de schuifdeur en slepen we met potten en pannen. Kwestie van erg harde wind en regen. We draaien ons zonnescherm iets uit maar bij de volgende bui is het al stukken minder. Na een middag lezen en foto's maken gaan we eten en lopen we een rondje om te kijken naar de buren in verschillende tentjes en campers verderop. We hebben de handen doorgestoken en het is ijskoud. Dikke jassen en mutsen zijn zeker niet overbodig. Ook op dit moment wordt het in de camper al koud en zitten we met een fleecekleed om ons heen. Heel af en toe rijdt er nog een auto langs door de ijzige kou. Zomervakantie?

Gerrit en Inge

Leuk om te lezen hoe het gaat met jullie in het barre Noorden. Moedig hoor om zo vakantie te vieren met die kou, hopelijk wordt hetnog wat warmer en droger en zoniet toch maar genieten!

opa en oma

fijn dat alles goed gaat alleen dat ijzige weer maar hope-
lijk wordt het nog beter. Leuk verslag om te lezen. Nog fijne dagen verder. Groetjes van ons