Wilco en Laura in Noorwegen

Donderdag 4 en vrijdag 5 augustus - E6 en start RV17

Donderdag 4 augustus

Aantal kilometers: 278

Tijd: 6,5 uur

Vanmorgen hebben we even uitgerust en zijn om 10 uur weer vertrokken. Eerst weer naar het Hjerkinhus om iemands shirt op te halen en ons op te frissen en daarna op pad. We willen ergens boven Trondheim overnachten. Eerst rijden we langs Kongsvold waar je een muskusos kunt spotten maar die hadden we al gezien. We rijden noordelijk over de E6 en gaan vóór Trondheim rechtsaf om bijna te verdwalen over een binnendoorweggetje. Dit allemaal om geen tol te hoeven betalen. Na veel bochtenwerk komen we weer op de E6 en kunnen helaas geen overnachtingplek vinden. We strijken uiteindelijk neer op de Koa-camping, iets boven Verdal. Free wifi aanwezig, een mooi uitzicht op de ondergaande zon en onze dag is weer compleet. Het weer is goed dus we zitten tot ‘s avonds laat buiten aan onze “privé” picknicktafel. Verder geven we ongevraagd ons deskundig gezondheidsadvies aan onze rochelende, hoestende, kettingrokende buren. Als het kaarsje op is, het potje Yathzee gespeeld en de borrel op gaan we plat.

Vrijdag 5 augstus - Start RV17

Aantal kilometers: 290

Tijd: 7 uur

Vandaag moeten we ongeveer 300 kilometer rijden richting Vennesund. Onze route gaat bijna direct over de RV17, de welbekende nationaal-touristische kustroute. Bij Steinkjer bezoeken we een garage om naar onze deur te laten kijken maar helaas kan de beste man niet veel voor ons betekenen. Wel kan hij de deur vastzetten zodat het minder naar binnen lekt. Nu kan hij helemaal niet meer los, dus dat wordt kruipen over de voorstoelen. We rijden over de RV17 en daar opeens stond ie: onze eerste eland (elg)! Vol in de ankers op een 80-km weg en boze Noren, maar hij staat op de foto

Cool

Hierna komen we bij een picknickplaats waar Wilco even gaat vissen en Laura bosbessen plukt. Daarna eten we een heerlijk broodje om vervolgens verder te rijden naar Namsos. Ook hier zit een garage en we vragen nog weer even. Ook hier wordt ons verteld dat er in Grong een Fiat-dealer zit dus wijken we weer af naar de E6. Maar eenmaal bij de garage is het druk druk en bijna weekend. Dan maar weer verder met onze route. Ondertussen regent het pijpenstelen en we zien niet veel. Tegen zessen komen we aan bij het pondje naar Vennesund en besluiten we om bij de parkeerplaats bij het pondje te overnachten. We lopen nog even naar de zee waar Wilco een Pollak vangt. ‘s Avonds laat lopen we nog langs het kerkje (en als echte toeristen over de begraafplaats, waar mensen uit 1800-zoveel liggen) en we bezoeken de wc bij de haven. Heel laat krijgen we nog buren maar dan slapen we al bijna. Morgen op tijd er uit want de boten varen in het weekend minder vaak.

Gerrit en Inge

Nog net voor de zondag lezen we jullie weer spannende belevenissen. Groetjes

Ruud

Mooi hoor. Foto's zien er ook goed uit. Maar de temperatuur....en muggen. Ik weet het niet hoor! Veel plezier nog, geniet ervan. Leuk om jullie zo te volgen.

mama nijkamp

ik kijk uit naar jullie foto's, die zullen weer schitterend zijn. groetjes

Papa Simba

Mooi verhaal en mooie omgeving, lekker genieten zou ik zeggen. Veek plezier nog.

opa en oma Beverdam

Het is steeds weer spannend om jullie verslag te lezen.
Ook leuke foto's en mooie omgeving.
Geniet ervan zolang het kan.